Startsida

tisdag 8 november 2011

I want you back, KT! (2009)



Ja, idag är väl ämnet för de flesta bloggare Michael Jacksons bortgång? För min del hörde inte "Jacko" till favoriterna, men jag gillade förstås "Thriller" när den kom, liksom Jacksons insats i "We are the World", och givetvis hans "moonwalk" (video).

Michael Jackson var ju i mångt och mycket en gåtfull person, och mycket av det man hört om honom skrämmer en. Men av vad som framkommit så hade han själv en olycklig bakgrund som barnartist i Jackson Five, och den glade och musikaliske lille kille vi såg i bl.a. I want you back på Tamla Motown-tiden hade nog ingen lätt tillvaro! Hade först tänkt välja Jackson Fives version från 1969 (video) som veckans val, men beslöt mig istället för att ta KT Tunstalls inspelning.

Kate Victoria "KT" Tunstall är född 1975 i St Andrews, Skottland. Jag vet inte så mycket om KT, men har imponerats av det jag sett på nätet.

(Inlägget gjordes på Tjavvel den 26 juni 2009, när Michael Jacksons död chockat popindustrin.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar