Startsida

måndag 20 augusti 2012

En god tradition är åter!



                                                                                                                                  
Upptäcker att det var fyra månader sedan jag åstadkom något på Lyssnerian, och så kan vi ju inte ha det! Problemet är bara att jag inte lyssnat så mycket på musik i sommar, men idag när jag var ute och körde en sväng med bilen på jobbet hörde jag Good Tradition med Tanita Tikaram klinga ut i etern på P4 Göteborg. Den var det länge sedan jag hörde dessförinnan, och jag tycker att den passar utmärkt som start av höstsäsongen på Lyssnerian.

Tanita Tikaram har en verkligt brokig bakgrund som född i Tyskland 1969, med en far från Fiji (men av indiskt ursprung) som tjänstgjorde i brittiska armén, och en mor från Malaysia. Redan 1988 spelade hon in Good Tradition, och jag tycker att den står sig bra fortfarande. Tanita hörs väl inte av så ofta numera, men hon finns faktiskt på YouTube med en färsk låt, "Dust On My Shoes".

Nu är jag inställd på att inte dröja fyra månader med nästa utlägg på Lyssnerian...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar